Volim brendove sa smislenim pričama, koji fokus stavljaju na kvalitetu i prepoznatljivu estetiku, a jedan takav slavi ljeto i dolazi iz Hrvatske! Pričam o brendu iza kojeg se kriju Iva Ćurković Spajić i Irja Šipuš, djevojke koje su prije dvije godine pokrenule House Of Kiwi, brend koji je u kratkom roku osvojio srca brojnih trendseterica i trendsetera diljem cijelog svijeta. Ovaj kreativni duo oduševljava svojim fantastičnim kreacijama retro prizvuka od mekanog frotira, kreacijama u kojima jednostavno želite provesti cijelo ljeto! Ivu i Irju sam privela na mali razgovor i iz prve ruke sam saznala detalje o House Of Kiwi brendu, njihovoj prepoznatljivoj estetici, ali i brojne druge zanimljivosti…
House Of Kiwi hrvatska je javnost upoznala prošlog ljeta kada ste izbacili svoju prvu kampanju koju potpisuje Doris Fatur. Vaše kreacije odudaraju na našoj sceni svojom zaigranošću, retro šarmom, ali i trendi prizvukom… Kako je došlo do pokretanja brenda i tko se krije iza njega?
Iza brenda House of Kiwi, ili male modne kuće, stoje Iva Kiwi i Irja Kiwi, dvije prijateljice. House of Kiwi osnovale smo 2017. godine, a prvu kolekciju odjeće od frotira izbacile smo na ljeto 2018. Unazad deset godina provodile smo puno vremena skupa, dijelile zajedničke interese, razmjenjivale ideje i zajedno smo se razvijale osobno i profesionalno do trenutka kada smo znale da želimo osnovati modnu kuću u okviru koje danas možemo realizirati vlastite ideje o modi i dizajnu. Željele smo stvoriti prostor za sebe, ali pritom nam je bilo važno da je i sve u skladu s našim vrijednostima – prije svega željele smo da je odjeća proizvedena u Hrvatskoj i da kroz svoje poslovanje podržavamo lokalnu proizvodnju. Cijela kolekcija izrađena je u malim obiteljskim šivaonama tako da je svaki House of Kiwi odjevni predmet izradila Renata i njezin muž Jaroslav iz Velike Gorice, Tina iz Kustošije ili Dubravka iz Gajnica.
Također nam je bilo važno da je naša odjeća izrađena od 100% prirodnih materijala – frotir koji koristimo 100% je pamuk, a dolazi iz obiteljske tvornice u Italiji. Materijal je bojan prema našoj originalnoj paleti boja koje smo zamiješale ovdje u Zagrebu i uzorke poštom slale natrag u tvornicu. Na većini modela iz kolekcije nalazi se i podstava od pamučnog satena s našim originalnim printevima izrađenima metodom sitotiska. U smislu dizajna modela, polazile smo prvenstveno iz neke osobne perspektive, odnosno razmišljale smo kakvu odjeću same najviše volimo nositi. Željele smo da su modeli iz naše kolekcije savršen spoj udobnosti, praktičnosti i originalnosti.
S obzirom na to da ste duo zanima me kako funkcionirate zajedno? Tko je zaslužan za koji segment u brendu?
Nedavno smo naučile da se naš proces rada, tj. komuniciranja zove brain warming, što znači da stalno razgovaramo, razmjenjujemo ideje, ako smo razdvojene, dopisujemo se i na taj način držimo mozgove zagrijanima. To se događa spontano i osnova je za daljnji rad na realizaciji kolekcije. Sve radimo zajedno, jedna od nas dođe s idejom koju onda komentiramo, predlažemo možda drugačije rješenje, paletu boja i definiramo detalje kao što su printevi na podstavi, drukeri, vizualni sadržaj, grafička rješenja… Nakon toga kreće izrada prototipa u jednom od obiteljskih šivaćih obrta i pripreme za proizvodnju. U toj fazi rada na kolekciji najviše nam pomaže Maja Šimunović, jedna od osnivačica brenda Roba, koja ima bogato i nezamjenjivo iskustvo rada u industriji. S Majom na taj način surađujemo već dvije godine. Općenito, u cijelom procesu, u svakoj fazi, surađujemo gotovo isključivo sa ženama, što nas usrećuje. Uvijek je ugodno, zabavno i uzbudljivo.
Ime je skroz fora. Zašto House Of Kiwi?
Željele smo ime koje je zvučno i inspirativno, s kojim se možemo grafički igrati i integrirati ga u dizajn samih odjevnih predmeta i popratnih sadržaja – etiketa, pakiranja i drugih vizuala. Ime sadrži nekoliko različitih referenci: na klasične, tradicionalne, velike modne kuće, ali i one iz kontrakulture, njujorških kuća gay i transrodnih osoba kao mjesta zajedništva i sigurnosti, alternativne obitelji. House of Kiwi naše je sigurno mjesto, zajednički prostor u koji želimo uključiti što više ljudi i koji nikad neće prestati iznenađivati. Kiwi je također voće koje uvijek iznenadi, pomalo je nepredvidivo, nikad niste sigurni kakav će okus imati, ali se uvijek nadate da će biti baš onaj koji najviše volite.
U svojim kolekcijama nudite ljetne odjevne komade idealne za ležerne kombinacije koji su izrađeni od udobnog frotira, materijala koji većinu asocira na kupanje i plažu. Kako ljudi prihvaćaju frotir i kakve su općenito reakcije na kreacije?
Kad čuju od kojeg materijala je izrađena odjeća, reakcije ljudi najčešće variraju od pozitivnog čuđenja do apsolutnog oduševljenja. Na spomen frotira svakome se razvuče osmijeh od uha do uha – na frotir nitko ne može ostati ravnodušan. Drago nam je da našu kolekciju s jednakim oduševljenjem komentiraju sve generacije – millenialsi, generacija naših roditelja, ali i generacija naših baka i djedova. Kupci su također pripadnici svih generacija. Sretne smo jer nam je to bio i cilj, željele smo da se u našoj odjeći ljudi osjećaju ugodno i zadovoljno bez obzira na svoju dob.
Zašto baš frotir?
Čak i prije nego što smo osnovale House of Kiwi, imale smo na umu kolekciju od frotira. Prototip prve haljine izradile smo 2017. godine, od debelog bijelog frotira koji smo kupile na metre u trgovini ‘Naš dom’. Potom smo ga bojale u mašini u četiri različite boje i kod gospođe Karmen sašile prve dvije House of Kiwi haljine. Iz tog prvog prototipa nastao je model Kontiki haljine koji je dio naše prve prošlogodišnje kolekcije. Frotir kao materijal nas je prvenstveno privukao svojim karakterom – nepretenciozan je, a u isto vrijeme djeluje nekonvencionalno što je u potpunosti odgovaralo našoj viziji House of Kiwi kolekcije. Željele smo napraviti duhovitu i zabavnu kolekciju odjeće u kojoj ćete se u isto vrijeme osjećati apsolutno ugodno, slobodno, posebno, trendy i sexy, nikada underdressed i nikada overdressed.
Frotir se do sada najčešće nalazio u upotrebi u kontekstu kućanstva, domaćinstva, a puno rjeđe u kontekstu tzv. leisure time odjevnih predmeta u 70im, 80im godinama. Zadnjih desetljeća je postao pomalo zaboravljen u kontekstu mode i to nam je bio izazov. Upravo zbog te povezanosti s kućanstvom frotir u sebi integrira i element nostalgije, sjećanja na djetinjstvo, osjećaje sigurnosti i pripadanja, lijepe trenutke provedene s obitelji i prijateljima. Često nam se događa da ljudi prilikom razgledavanja stvari ili kupovine s nama podijele sjećanje na odjevni predmet iz djetinjstva ili mladosti. Mislimo da je tako nešto u današnje vrijeme brze kupovine vrlo jedinstvena stvar – potpuno novo proizveden odjevni predmet budi vam sjećanja ili prenosi dublje emocije i dobre vibracije. Nekad nam se čini da je frotir apsolutno magičan materijal. Želja nam je da se modeli iz House of Kiwi kolekcije što duže zadrže u ormarima naših kupaca i da postanu dio novih sjećanja.
Cijela kolekcija odiše jakom retro vibrom. Pretpostavljam da ste i same velike ljubiteljice retra? Odakle dolazi inspiracija za kolekcijama?
Obje House of Kiwi kolekcije sastoje se od velikog broja modela od kojih svaki možete naći u dvije do četiri varijante boja i u dvije do maksimalno pet veličina. Ti raznoliki modeli po svojim krojevima na neki način predstavljaju presjek modnih razdoblja od 60ih do 90ih godina. Naći ćete haljine A-kroja kao u 60ima, kratke sportske hlačice i polo majice koje su totalno 70te, Panama haljinu za plažu koja je kraljica 80ih, Long Island girls, majicu dugih rukava koja je pomalo grungy ili vatrenu Congu koja podsjeća na sexy 90te. Inspiracija naravno dolazi iz povijesti mode, ‘visoke’ i ‘niske’ – s modnih pista i s ulice, iz ormara naših mama i baka. Dolazi i iz popularne kulture, filmova, serija, fiktivnih likova, ali i iz nekog generalnog osjećaja, naše percepcije prethodnih desetljeća. Inspiracija su nam i duga ljeta na Jadranu, način života, drugačiji protok vremena i osjećaj bezbrižnosti – bez Jadranskog mora i Dalmacije ova kolekcija ne bi postojala.
Od početka ste se orijentirale na naše, ali i na strano tržište, što je u današnje vrijeme zapravo i jedini logičan korak… Kamo su sve otputovale vaše kreacije? Kojim sve gradovima diljem svijeta šeću?
House of Kiwi otišao je na brojne svjetske destinacije – nose ga ljudi u Španjolskoj, Njemačkoj, Britaniji, Švedskoj, Kanadi, Kaliforniji, Meksiku, Dubaiju, Grčkoj, Novom Zelandu i Australiji. Australci i Novozelanđani najveći su obožavatelji.
Nedavno ste imale i pop up u obožavanom Botaničaru. Kako je prošlo? Koji komad iz nove kolekcije se pokazao kao miljenik publike?
Prošle godine pop up smo organizirale u prostoru Market kolektiva u Dalmatinskoj ulici, a ove godine u Botaničaru. Oba puta smo se potrudile da atmosfera bude pozitivna, opuštena i domaća. Ovogodišnji miljenik publike brzo je postao Pinia kombinezon u nautički plavoj boji i haljina Conga u color block kombinaciji fuksije i narančaste. U prošlogodišnjoj kolekciji nagradu miljenika publike odnijela je haljina La Isla Bonita i Mambo top.
Imate li favorita u kolekciji? Može savjet kako bi ga stilizirale ovog ljeta?
Složit ćemo se s publikom i reći ćemo da su ove godine naši favoriti Pinia kombinezon u navy plavoj i haljina Conga u fuksija-narančastoj. Predlažimo da uz Pinia kombinezon, preko ramena prebacite Kiwi Tote koja dolazi u tri varijante boja, a uz sve to, najudobnije šlape su must. Congu obavezno odjenite za ispijanje najspektakularnijeg koktela u srebrnim sandalama na najveću platformu.
Da bilo koja žena na svijetu može nositi vaše kreacije tko bi ona bila i zašto?
Naš odgovor bio bi: bilo koja ili svaka žena na svijetu. Bez obzira tko ste i što ste, koliko imate godina i odakle dolazite, želimo da uskočite u House of Kiwi model po vašoj želji i osjetite dobre vibracije frotira. House of Kiwi prijatelj je body positivityja i neprijatelj ageisma. Naša kolekcija sastoji se i od muških modela pa možemo reći da isto vrijedi i za muškarce.
Gdje možemo kupiti vaše kreacije?
Naše kreacije trenutačno se nalaze na nekoliko lokacija na moru – u atelieru Ribica u Rovinju, dućanu Manina u Korčuli, u dva dućana u Hvaru – Divino Concept Store i More Beachwear, a ako putujete avionom nekoliko House of Kiwi modela naći ćete i u dućanu From Designers With Love u zagrebačkoj zračnoj luci. Dio smo i Gardena u Tisnom gdje ćemo biti prisutne na svim festivalima od početka srpnja do kraja kolovoza. Uz prethodnu najavu i prema dogovoru, kolekcija se može pogledati i u zagrebačkom House of Kiwi showroomu na adresi trg Nikole Šubića Zrinskog 2. U izradi je i web shop koji bi uskoro trebao postati aktivan, a cijelu prošlogodišnju i ovogodišnju kolekciju sa istaknutim cijenama već možete pogledati na našoj Facebook stranici gdje nam možete poslati upit ukoliko vas interesira određeni model i veličina. Upite primamo i preko Instagrama na @houseofkiwiofficial.
Pratite li hrvatsku modnu scenu? Tko su vam favoriti i što općenito mislite o našoj sceni? Ima li možda netko za koga smatrate da odlično radi, no još uvijek nije dospio pod povećalo javnosti?
Moramo priznati da smo od previše posla zanemarile događanja oko nas, no možemo reći kako su nam favoriti modni dvojac Twins, Selena Gazda koja radi jako lijepu pleteninu u malim serijama i Price on Request. Mislimo da situacija postaje sve uzbudljivija i nadamo se da će se modna scena i tekstilna industrija u Hrvatskoj uskoro ponovno međusobno zavoljeti.
Koji su planovi za House Of Kiwi unutar godine dana? A, koje su želje koje bi rado realizirale?
House of Kiwi za sada će se i dalje fokusirati na ljetne sezone. To nam je najdraže i najvažnije razdoblje u godini koje je ujedno i najinspirativnije. Želja nam je polako uvoditi i druge materijale kao dio kolekcije, dizajnirati veći broj modnih dodataka i proširiti broj suradnika s kojima bismo više voljele raditi na vizualnim sadržajima – od fotografija, videa, do grafičkih rješenja itd. Uzbuđene smo oko svega što slijedi.
photos: Iva Kiwi/Irja Kiwi, Sara Pukanić, Filip Romac