Upoznajte Labubu, igračku koja ove sezone krasi najpoželjnije dizajnerske torbe

Zahvaljujući prošlogodišnjem usponu maksimalizma u modi, počeli smo svjedočiti naizgled kontradiktornom trendu – skupocjenim dizajnerskim torbama koje izgledaju sve samo ne ozbiljno. Zahvaljujući razigranim ukrasima poput igračaka i mnoštvom privjesaka, modeli smatrani statusnim simbolima iznenada su izgubili auru nedodirljivosti i uniformiranosti, prkoseći izravno trendu “clean girl” estetike. Ovaj način ukrašavanja trendseterice su prozvale “janebirkifying”, referirajući se na nonšalantno šik stil slavne glumice po kojoj je Birkin torba dobila ime. Posebno mjesto u ovom trendu zauzele su kultne azijske igračke poput Hello Kitty i Monchichija, sve dok ih nije zasjenila neobična pridošlica – Labubu.

Riječ je o kolekcionarskoj igrački koju je još 2015. osmislio ilustrator Kasing Lung, rođen u Hong Kongu, a odrastao u Nizozemskoj. Udruživši snage s poznatim kineskim proizvođačem igračaka Pop Martom, lansirao je seriju “The Monsters”, u kojoj se pojavilo i krznato stvorenje izraženih zuba, nadahnuto nordijskim folklorom, Labubu. Iako često opisivana kao “ružna” i “odbojna”, igračka je s vremenom okupila vojsku obožavatelja, a njezina je popularnost dodatno porasla prošle godine nakon što ju je prigrlila korejska pop zvijezda Lisa.

Zanimljivo je kako se Labubu igračke prodaju u tzv. “blind box” pakiranjima, što jamči određeni element iznenađenja (i personalizacije) pri kupnji. Postoje brojne varijante Labubua, no nisu sve jednako dostupne – najpoželjniji je model “Secret”, koji se pojavljuje tek u jednoj od 72 kutijice. Tvrtka redovito osvježava dizajn kroz mini-kolekcije, a najnovija među njima, nazvana “Big Into Energy”, donosi šest novih modela nadahnutih emocijama. Lansiranje kolekcije izazvalo je pravu pomutnju u azijskim trgovinama – igračke su nestale s polica (i webshopova) brzinom svjetlosti, a novi modeli, čija je cijena oko 15 dolara, na internetu se preprodaju i za čak 90 dolara.

Trend se iz Azije brzo proširio i na Zapad, a vlasnice Labubua nedavno su postale Rihanna i Dua Lipa. Plišana čudovišta preplavila su i street style izdanja gošći na ovogodišnjim Tjednima mode u Parizu i Kopenhagenu, kraseći neke od najpoželjnijih dizajnerskih torbi – od Hermèsa, Louis Vuittona i Chanela do The Rowa i Miu Miu. U svakom slučaju, riječ je o trendu koji jasno sugerira kako modu ne treba shvaćati previše ozbiljno, a nakon ere “tihog luksuza” djeluje kao pravo osvježenje.

Foto: Instagram

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE