Vinko Filipić: ‘Ljudi su najveća snaga FASHION.HR-a’

Vinko Filipić

Otkako je na FASHION.HR-u zasjala prva vijest prošlo je već čitavo jedno desetljeće. Od tog trenutka pa do danas napisano je više od 20.000 modnih, lifestyle i beauty vijesti, svakim se danom sve više pozicionirajući kao medij kojem se čitatelji s radošću i povjerenjem vraćaju.

 
Tijekom prvih deset godina, FASHION.HR je prošao kroz čak četiri preobrazbe, a svakim je redizajnom postajao sve ljepšim i pristupačnijim. Na tragu globalnih tokova, ali i utirući put novim trendovima, FASHION.HR je uvijek bio i ostao lider u svojoj medijskoj niši. Povodom velike jubilarne obljetnice, osnivač i direktor Vinko Filipić otkriva kako je postavljen kamen temeljac portala, kako je tekao put do najčitanijeg modnog medija, u čemu se krije njegova najveća snaga te što će poželjeti FASHION.HR-u za deset godina koje slijede.
 
 FASHION.HR 28.5.2006. – 7.2.2007 
 
Kao što sve dobre priče počinju s “bilo jednom..”, bio bi red da započne i priča o počecima FASHION.HR-a. Kako se priča s modnim portalom, koji upravo slavi 10. rođendan, pokrenula? Dao si otkaz na HTV-u i krenuo u solo vode, je li tako?

Da, nakon dvije godine rada na HTV-u odlučio sam da je vrijeme da okrenem novu stranicu u životu. Ideja o pokretanju modnog portala koji bi zapravo bio poligon za različite medijske i modne projekte postojala je naravno i koju godinu ranije. No, odluku svakako nije bilo lako donijeti. Morate shvatiti da govorimo o vremenu bez pametnih telefona i društvenih mreža s loše razvijenom medijskom scenom na internetu.
 
Uzmemo li u obzir to da je FASHION.HR danas najčitaniji modni medij u Hrvatskoj, s cijelim nizom povezanih projekata, jesi li u početku uopće sanjao da će dogurati tako daleko? Kako si zamišljao da će priča teći?

Pa, oduvijek sam bio vrlo ambiciozan. Kada pokrećem bilo koji projekt, duboko vjerujem da će taj projekt biti velik, snažan i uspješan. Da nemam vjeru u vlastite ideje, sigurno ne bih imao ni potrebnu energiju da svoju viziju prenesem na svoj tim, a to bi posljedično značilo neuspjeh. Što se tiče portala, on se transformirao kroz godine i od jednog malog weba, u nerazvijenom internetskom bespuću medija tog profila, postao relevantan čimbenik, a usudio bih se reći i pionir mnogih procesa koji su se kasnije događali u oblikovanju tog segmenta online medija. Danas je naš portal najveća modna zajednica u Hrvatskoj s preko 20 000 posjeta dnevno te s preko 300 000 jedinstvenih čitatelja mjesečno. Ako tome pridodamo jaku i angažiranu društvenu zajednicu, koju na Facebooku čini 120 000 ljudi, a na Instagramu gotovo 50 000, jasno vam je da o takvim brojkama nisam nikada sanjao. S druge pak strane, sada kada imamo takve rezultate, imamo i veliku obavezu i odgovornost da svojim čitateljima nudimo relevantan sadržaj s jedne te inovacije kao medij s druge strane. Neki od projekata u tom smjeru bit će predstavljeni već ove godine.
  
FASHION.HR 07.02.2007 – 1.2.2009  
 
Kada gledamo u retrospektivi, uvijek se nekako sjetimo tog kamena temeljca. Sjećaš li se osjećaja kada ste shvatili: “Evo nas konačno vani!”?

Kada se u mislima vraćam u to doba, sjećam se hektičnih i nepovezanih emocija. S jedne strane je vladalo veliko uzbuđenje oko pokretanja nečeg novog i u tom trenutku velikog, rekao bih kao ostvarenje vlastitog sna, a s druge strane postojala je zebnja oko svega onog nepoznatog što nosi takva odluka. U kasnijoj sam se karijeri kao poduzetnik često susretao s tim istim osjećajem.
 
Vjerujem da je 10 godina proletjelo i da se čini kao jučer, no koliko je bilo teško izgraditi snažan brend iz nule i pozicionirati se na tržištu kao relevantan akter? Kao i kod svake uspješne priče, sigurno nije sve išlo glatko, na kakve ste zapreke ti i tvoj tim nailazili?

Kao prvo, još prije deset godina vladalo je veliko nepovjerenje prema internetu kao marketinškom kanalu. U tom smislu, bilo je vrlo izazovno uvjeriti klijente koji su sve potencijali digitalnog oglašavanja. Danas nakon 10 godina, klijenti nam se obraćaju sa željom da ulažu marketinške budžete u taj segment poslovanja i, što je još bitnije, prilaze nam sa sve većim znanjem. To nam uvelike olakšava poslovanje. Isti smo put imali i u svim drugim segmentima razvoja portala poput integracije novih tehnologija, oblikovanja sadržaja za online medij, edukacije i slično. Morate uzeti u obzir da smo bili prvi ozbiljni online modni medij koji je imao zaposlene urednice, novinare, redakciju, prodaju i ostalo. Sve ono što je u to doba bilo rezervirano za televiziju i tiskane medije.
 
FASHION.HR 1.2.2009 – 3.6.2014.   
 
Kada pogledaš unatrag, na sve što je FASHION.HR prošao, na što si posebno ponosan? Što ti je ostalo posebno u sjećanju tijekom svih ovih godina? Za što smatraš da je najveća snaga FASHION.HR-a?

Kao i uvijek ljudi koji su dio sebe ugradili u razvoj ovog portala. Portal je od svog osnutka do danas imao četiri glavne urednice i to redom: Jelena Valentić, Ana Pavić, Ana Bacinger i danas Mija Dropuljić. Osim glavnih urednika, mnogi su novinari svojim tekstovima dodatno utkali svoj rad u rast našeg portala poput Marka Banjavčića, Borine Kopčić, Grge Zečića, Hane Bartolović, Jelene Skendžić i drugih, a danas su tu Tina Lončar, Tanja Friš, Matea Martek, Jure Perišić te niz vanjskih suradnika. Svi su oni svojim radom pridonijeli činjenici da je FASHION.HR danas to što jest. Hvala im svima od srca na tome. Osim onih koji stvaraju sadržaj, jednaku zahvalnost treba pokazati i prema onima koji ga konzumiraju. Dakle, velika hvala i svim našim čitateljima i fanovima koji podržavaju naš rad.

Koliko se modna scena u Hrvatskoj promijenila od početaka FASHION.HR-a do danas?

Pa možda se čak najviše promijenila upravo u medijskom smislu. Nekoliko zanimljivih portala se pojavilo na medijskom tržištu, mnogo blogova, vlogova i slično. S druge strane neki od magazina su propali, dok su neki drugi izgubili na relevantnosti. Na to su, naravno, utjecali globalni trendovi u kojima tehnologija podosta diktira platforme koje će najkvalitetnije emitirati sadržaj.

 
FASHION.HR 3.6. 2014- danas  

“Sviđa mi se kako razmišljaš” poštapalica je koju svi volimo jer daje potvrdu timu da su i njihove ideje važne. Za uspjeh svakog projekta važan je dobar tim ljudi, ali i dobar vođa. Što si tijekom ovih 10 godina naučio, koliko je teško (ili lako) voditi uspješan tim?

To je velika sreća, ali i obaveza. S jedne sam strane apsolutno svjestan da bez dobro organiziranog i motiviranog tima nema uspjeha, a u zadnje je dvije godine jako puno energije uloženo upravo u taj segment funkcioniranja naše kompanije. Bitno mi je da svatko u timu doprinosi svojim idejama, ali i da svatko preuzme odgovornost za rezultate realizacije te ideje. Na taj način svi zajedno učimo i razvijamo potencijale tima u cjelini, ali i svakog pojedinca ponaosob.

I nakon desetljeća postojanja, FASHION.HR nije iscrpio ideje i stalno je na pragu nečeg novoga, pa zasigurno još postoji mnogo neostvarenih želja o kojima ćemo pričati na, recimo, 20. rođendan. Što bi poželio FASHION.HR-u da mu se ostvari u narednom desetljeću?

Budući da prije 10 godina nitko nije mogao predvidjeti društvene mreže i pametne telefone, a one su danas temelj funkcioniranja svih medija, teško je predvidjeti što će se sve događati u sljedećem desetljeću. Promatrajući trendove, čini mi se kako će se medijski sadržaj sve više integrirati s uslugama i proizvodima na različitim platformama poput robotike, virtualne stvarnosti i video sadržaja na internetu. U tom smislu, mi smo neke projekte već pokrenuli kao što su YouTube kanal i virtualna stvarnost, a neke tek pripremamo za lansiranje. Svakako, budućnost će biti izazovna i zanimljiva i tome se neizmjerno radujem.

 
Foto: Jure Perišić

[the_ad_placement id="post-side"]

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE