Izvješća vodeće neovisne svjetske agencije Brand Finance koja se bavi procjenom vrijednosti marki i njezinih strategija pokazuju da je Nike najvrjedniji brend i da uvjerljivo zauzima prvo mjesto na popisu svjetski poznatih brendova.
Prema tablicama koje definiraju vrijednost robne marke riječ je o neto ekonomskoj koristi koju će vlasnik robne marke postići licenciranjem te robne marke. To znači da se snaga robne marke koristi za određivanje udjela prihoda tvrtke od strane robne marke, navode u službenom izvješću. Godišnji popis vidi Swoosh (Nikeov logo) na prvom mjestu, što je zapravo i svojevrsno iznenađenje. Nike slijedi trgovački lanac H&M, a vrijednost robne marke je 19 milijardi dolara. Ova švedska tvrtka zabilježila je 1-postotni pad zbog raznih afera koje su ih pogodile tijekom proteklih nekoliko mjeseci. Na trećem mjestu nalazi se Zara s povećanjem vrijednosti od 21 posto. Kada je riječ o luksuznom sektoru, pariški Hermès nadmašio je Louis Vuitton kao najvrjedniju luksuznu robnu marku, s rastom od 36 posto na iznos od 11,3 milijarde dolara. Ostali luksuzni brendovi koji su doživjeli rast su Gucci, Cartier i Rolex. Hermès je uspio biti u prvom planu zbog snažne marke i svog fokusa na neovisnost uz koji razvija snažnu percepciju marke koja proizlazi iz privlačnosti odnosno ekskluzivnosti.
Neke od ostalih marki na listi najboljih 50 su: UNIQLO, Victoria’s Secret, Under Armour, Prada, Burberry i Calvin Klein. Cijelo izvješće možete vidjeti na službenoj stranici Brand Finance. Iznenađenja je mnogo.
Foto: Unsplash