U vremenu kada je online kupnja gotovo posla hobi, naivno je misliti da će samo naša odluka sve promijeniti. No, ako želite sačuvati svoj budžet, ali i planet, i one male odluke vrlo brzo mogu postati od velikog značaja. Sljedeći put kada se nađete da „skrolate“ i punite košaricu skoro nesvjesno, sjetite se pravila 30/30.
Ovaj poprilično jednostavan koncept kreirali su članovi kolektiva The Minimalists o kojima je Netflix snimio i dokumentarac 2021. godine. O ovim antikonzumeristima pisao je Time, Architectural Digest i GQ, a govorili su i na Harvardu, Appleu i Googleu, a The Minimalists Podcast jedan je od slušanijih na svijetu.
O čemu je riječ?
Ako želite donijeti odluku ili promjenu, ona mora biti jednostavna kako biste je što lakše integrirali u svoju svakodnevicu i posljedično ustrajali u njoj. Pravilo 30/30 u suštini glasi: ako nešto košta više od 30 dolara (eura), izazov je pokušati izdržati bez toga sljedećih 30 sati, a ako nešto košta više od 100 dolara (eura) pričekajte s kupnjom 30 dana. Vrijeme koje vam ostaje na raspolaganju pomoći će vam da obuzdate inicijalni poriv za kupnjom ispod kojeg se najčešće nalaze neka druga potreba ili motiv (usamljenost, nezadovoljstvo, kompenzacija za sve negativne podražaje). To „odgođeno zadovoljstvo“ na kraju bi vam trebalo donijeti još veći osjećaj sreće ili uzbuđenosti u vezi novog komada odjeće, namještaja ili bilo čega drugoga.
Pravilo 30/30 poprilično je jednostavno i lako ga je integrirati u proces kupnje. No, ako u obzir uzmemo online shopping platforme koje vladaju današnjicom teško ga je primijeniti ako neki komad košta jedan eur. U konačnici, nepromišljenu kupnju možemo pobijediti jedino promišljanjem i planiranjem te stvarnim prepoznavanjem vlastitih potreba. Uvijek je dobro imati na umu da iako je naš osobni utjecaj malen, stvari se zbrajaju na računu, u ormaru i na odlagalištu otpada.
Foto: Instagram