Popularna europska destinacija poručuje turistima: ‘Klonite nas se!’

Turizam je specifična pojava koja zadire u sve sfere naših života. Svrha turizma i putovanja je prije svega obostrana korist za turista i domicilnu zajednicu u vidu kvalitetnog provođenja dokolice, učenja, širenja vidika, ekonomskog blagostanja i slično. Koliko god turistička aktivnost može biti oplemenjujuća za destinaciju u kojoj se razvija, širenjem masovnog turizma postali smo svjesni i svih negativnih posljedica koje on može donijeti. Jedna popularna europska destinacija odlučila je postaviti jasne granice, o čemu je riječ saznajte u nastavku.

Nizozemska prijestolnica – Amsterdam jedan je od najpopularnijih europskih turističkih gradova. Gotovo svakodnevno ovdje se slijevaju rijeke turista. Složit ćemo se da Amsterdam kao grad umjetnika, kulture i arhitekture ima mnogo toga za ponuditi, no posjetitelji su često privučeni isključivo zabavom, ponajprije konzumiranjem marihuane i alkohola. Stoga, Grad je odlučio pokrenuti jasnu i glasnu kampanju s pomalo oštrom porukom „Stay Away“. Ovo upozorenje namijenjeno je onima koji planiraju posjetiti Amsterdam isključivo zbog droge i opijanja. Ono što je posebno zanimljivo je specifično targetiranje muških britanskih turista u dobi od 18 do 35 godina koji pretražuju “momačke zabave u Amsterdamu”, “jeftini hoteli Amsterdam” i “pub crawl Amsterdam”. Video koji prikazuje cijeli postupak uhićenja, iznos novčane kazne, stvaranje policijskog dosjea jasna je poruka da Nizozemci misle ozbiljno.

Gdje su granice i na koji ih način treba postavljati?

Ova kampanja na prvi pogled izgleda grubo i izdvajanje samo jedne skupine može imati dodatne negativne posljedice te pojačati animozitet između turista i domaćeg stanovništva. No, svi koji su barem jednom svjedočili turističkoj sezoni u našim obalnim gradovima, vjerojatno će se složiti s ovom kampanjom. Činjenica je da određene skupine i vrste turista imaju različite ideje o tome kako bi njihovo slobodno vrijeme u inozemstvu trebalo izgledati, zato je važno da destinacija postavi jasna pravila ponašanja i pridržava se sankcija. Kreiranje turističke ponude često je motivirano isključivo novcem i možda upravo tu leži odgovor kako stvarati odgovorniji turizam.

Foto: Unsplash, YouTube

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE