S Robertom Severom o boho šiku: ‘Ženstvenost je u modi predugo sporedna’

Među rijetkim modnim događanjima u Zagrebu redovito se ističu pomno osmišljene revije Roberta Severa, veterana domaće scene čija nas prepoznatljiva romantična estetika više od dva desetljeća uspijeva svaki put iznova osvojiti. Iako nam u svakoj kolekciji donosi nešto novo, Robertov se potpis može jasno iščitati iz baš svakog aspekta njegove modne priče – od samih komada preko glazbe, vizuala i scenografije. A pozivnica za Severovu reviju, zakazanu za 26. ožujka, posebno nas je razveselila jer je u pitanju predstavljanje njegove najopsežnije kolekcije još 2001. godine.

Traper, pamuk, čipka, svila i brokat samo su neki od materijala koji se isprepliću kroz bogate teksture čak 70 modnih kombinacija kolekcije Severocco. Neke od njih predstavljene su u kampanji kojom je dizajner najavio nadolazeću reviju, a pojedinosti kolekcije i dosad neviđene modele Robert nam je otkrio u ekskluzivnom intervjuu.

Boho šik je jedan od vodećih trendova koji su ove godine doživjeli svoj veliki povratak. Međutim, možemo se složiti kako je ustvari u pitanju jedna bezvremenska estetika koja je dio samog “corea” vašeg brenda. Kako biste je vi definirali i što vas kod nje posebno inspirira?

Nadam se da takozvani povratak tog stila znači i povratak ženstvenosti, koja je u posljednje vrijeme dosta bila u drugom planu, s trendovima poput “oversized” sakoa i sličnog – što mi se osobno uopće ne sviđa kao ideja suvremene mode. Za mene taj “boho” znači slobodu, duh, romantiku, gotovo jednu nestvarnu estetiku koja iznad svega slavi ženstvenost. Ta estetika je jako primjenjiva jer može lagano biti primijenjena svaki da, uz jeans, i ostale elemente suvremene garderobe.

Boho elementi se u Severocco kolekciji isprepliću s traperom, odvažnim krojevima, statement nakitom… Kako kažete i sami – spajali ste svjetove. Možete li nas provesti kroz svoj kreativni proces i sam koncept kolekcije?

Ova kolekcija je za mene osobno bila posve drugi način kretanja. Obično u startu pripremim sve skice, doslovno sve lookove izdefiniram do detalja i stylinga na samom startu stvaranja – i držim se zadanog smjera vrlo religiozno. Severocco mi je u startu dosta teško krenuo jer sam imao par ideja koje u mi dolazile kao vizualna inspiracija. Bile stu to vizije pustinja, beduina i viktorijanske estetike. Pokušali smo pronaći materijale koji tematski ulaze u tu ideju a da pritom, i iznad svega cijela priča bude vrlo romantična i ženstvena. Uzorci su pomno birani, ali za razliku od naših prijašnjih kolekcija, u ovoj imamo minimalno floralnih uzoraka.

Kao dizajner ovog puta sam si dozvolio potpunu spontanost, mijenjao sam skice i ideje, nadopunjavao postojeće ili jednostavno eliminirao postojeće. Od svi mojih kolekcija, ova je upravo spoj onoga što sam najviše volim i kako živim, a to je simbioza discipline i slobode.

Traper je u vašoj novoj kolekciji zaživio u jednom sasvim novom izdanju – ženstvenom, romantičnom, a opet maksimalno funkcionalnom. Kako ste mu udahnuli sasvim novi život i kako je izgledao proces prenamjene?

Sa samim traperom smo i započeli izradu – doslovno spajajući sve ostatke, krpice iz prošlih kolekcija. Potom je sve šivano s nekoliko vrsta šavova, od klasičnih preko ukrasnih vezova do šivanja sa svilenim koncima za štikanje. Nakon šivanja velikog broja gumbi koje smo koristili kao da su perle, te stavljanja metalnih drukera, svi komadi su poslani na “stonewash” pranje da bi dobili patinu. Rad na jaknama koje su doslovno super limitirana edicija od samo 6 unikatnih modela trajao je mjesec i pol a na njima su radile dvije osobe. Dakle kao da je visoka moda u pitanju.

U kolekciju ste uključili i muške modele koje još nismo imali priliku vidjeti u sklopu kampanje. Možete li nam otkriti neke pojedinosti o muškim lookovima, prate li estetski ženske ili za njih pripremate posve novi ‘štih’?

Cijelo vrijeme sam razmišljao da začinimo kolekciju s nekoliko muških modela, i kako smo već gotovi s kolekcijom odlučili smo ubaciti i tu ideju. Estetski se logično uklapaju u ženske modele jer su stvarani od istih materijala, tako da je i tu postignuta sinkronizacija. Sama kolekcija kako će i biti prikazana na pisti ima snažan tok i sve je do zadnjeg detalja složeno tako da se jedno nastavlja na drugo – to je vizualno putovanje koje godi oku i izaziva emocije.

Najavili ste reviju od čak 70 kombinacija – najopsežniju od 2001. godine. Kako izgledaju i koliko traju pripreme za ovoliko opsežnu i kompletnu modnu priču?

Na kolekciji radimo posljednjih 6 mjeseci, a kako imamo vlastitu proizvodnju svaki dan se radi na novim komadima. Kada ustanovimo smjer onda se traže tehnička rješenja za kreativne izazove i zanatski se pristupa samom krojenju, šivanju i doradi. Ponosan sam da u vlastitoj izradi imamo široku selekciju proizvoda koji su svi apsolutno unikatni što se tiče kombinacije materijala i forme. Sama revija se počinje pripremati 3 mjeseca prije same revije, sa svim sastancima sa sponzorima, PR timom, snimanjem promo fotki, kampanja. Među posljednjima aktivnostima je sam izbor modela, pritom višednevni fitinzi na modelima i onda sama revija.

Na castingu ste okupili gotovo 200 modela. Kako je prošao odabir, jeste li zadovoljni i što možemo očekivati?

Presretan sam da imamo tako veliki odaziv s time što radimo i da toliko modela želi biti dio same revije. Doista nevjerojatan broj modela se pojavio na castingu koji je trajao preko tri sata. Uz selekciju modela koje obožavamo i s kojima radimo drugi niz godina izabrali smo i neka nova lica koja su nas vizualno ali iznad svega svojom pojavom i energijom oduševili.

Vaše revije redovito su zaokružena modna priča koja spaja scenografiju, glazbu i modu. Što možemo očekivati 26. ožujka?

Kao i uvijek smatram da sve treba biti u skladu, tako je i ovog puta. Pomno radimo na sinkronizaciji glazbe, prostora i kolekcije. Ovog puta sam vizualizirao vrlo klasičan catwalk, jer želim da je naglasak na predivnoj odjeći i samim modelima, koje ovaj put krase vrlo upečatljive kreativne frizure koje je s nama osmislila Anita Mioč iz “Kuće četki” kao i vrlo efektan make-up koje je artistica Sabina Šarić Novak osmislila koristeći ekskluzivni make up iz nove još neviđene kolekcije Jane Iredale.

Foto: PR

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE