Generacija Z, iako često percipirana kao (pre)progresivna u mnogim aspektima modernog života, žudi za tradicionalnom ljubavlju kakva je desetljećima izazivala svojevrsni revolt svake mlađe generacije suvremenog društva. Barem je tako pokazalo istraživanje StoryTerrace-a, prema kojemu gotovo dvije trećine mladih iz ove generacije, u dobi od 18 do 24 godine, želi potpuno odustati od aplikacija za ‘dejtanje’ kako bi pronašli ljubav na tradicionalnije načine.
Istraživanje StoryTerrace-a otkriva da većina mladih iz Generacije Z preferira upoznavanje potencijalnih partnera na tradicionalnije načine, kao što su spontani susreti u javnom prijevozu, na plesu ili u pubu – slično kao što su to činili njihovi roditelji. Romantika koju nose ove priče o susretima iz prošlosti često se čini autentičnijom od iskustava koja se događaju putem digitalnih platformi, a očigledno je da i mlađe generacije itekako cijene upoznavanja koja nisu filtrirana kroz ekrane i algoritme.
Iako su aplikacije za spojeve omogućile laku dostupnost potencijalnih partnera i olakšale proces upoznavanja, mnogi iz Generacije Z osjećaju da propuštaju nešto važno, a to je čarolija pravog susreta i povezanost koja nastaje izvan virtualnog svijeta. Naime, čak 68 posto ispitanika istaknulo je velike neuspjehe u pronalaženju ljubavi putem aplikacija, a njihov stav jasno ukazuje na to da su temeljni ljudski instinkti za pronalaženjem ljubavi i dalje ostali isti, usprkos tehnološkim inovacijama i promjenama u društvu. Iznenađuje i podatak da više od 50 posto ispitanih vjeruje u srodnu dušu, što se, tvrde sociolozi, itekako razlikuje od rezultata koje bi isto ispitivanje pokazalo na generaciji milenijalaca.
Nedavno istraživanje Hingea koje je provedeno na više od 15 000 mladih generacije Z otkriva i dodatne aspekte ovog fenomena; Naime, mladi samci iz ove generacije tvrde kako se i dandanas suočavaju s dugotrajnim društvenim posljedicama pandemije COVID-19, a čak 47% njih priznaje da ih je pandemija učinila nervoznima u razgovoru s ljudima, u usporedbi s prethodnom generacijom milenijalaca. Ovo istraživanje, nazvano D.A.T.E. (Data, Advices, Trends i Excellence), donosi uvid u trenutno stanje i emocionalne izazove s kojima se suočava generacija Z, a ono što je zanimljivo jest da krive upravo pandemiju za manjak samopouzdanja koje značajno dolazi do izražaja na prvom spoju.
Sociološka istraživanja provedena na generaciji Z tako otkrivaju intrigantnu paradigmu između virtualne interakcije i intrinzične potrebe za suštinskom povezanošću. Dok su digitalne platforme za upoznavanje revolucionirale način na koji mladi komuniciraju i traže partnere, ovakva istraživanja jasno ukazuju na čežnju ovih mladih ljudi za i iskrenim povezivanjem i dugotrajnim romantičnim odnosima. Pandemija COVID-19 samo je dodatno pojačala osjećaj nelagode i nesigurnosti koje nosi online život, a posebice u kontekstu prvih susreta – uživo. I dok se starije generacije i dalje ‘zgražaju’ nad virtualnim životima koje vode mladi ljudi, ovo istraživanje pruža dublji uvid u emocionalne izazove generacije Z te potvrđuje trajnu vrijednost tradicionalnih oblika ljubavi, koja ostaje relevantna, unatoč rapidnom napretku tehnologije i promjenama u društvu.
Foto: Instagram, Pexels