Odzvonilo je nerealnim fotografijama na društvenim mrežama: Svi filteri i retuširanje morat će biti jasno naznačeni!

Svjesni smo da je rijetko koja fotografija koja dospije na društvene upravo onakva kakvom se čini. Filtre i različite manipulacije smo svi iskoristili barem jednom, stoga ne čudi da influenceri kojima je image na društvenim mrežama posao koriste ove alate prije objave gotovo svake fotografije. Iako smo svjesni ove činjenice, to nas ne čini manje podložnima da se zbog toga osjećamo loše u vezi svog izgleda, da si postavljamo nerealne standarde ljepote i da to u konačnici negativno djeluje na našu kvalitetu života i self image.

Sudeći po nedavnoj objavi francuskog ministra financija Bruna Le Mairea na Twitteru, Francuska je odlučila stvoriti sveobuhvatan okvir za regulaciju poslovanja influencera. Tako bi ova zemlja mogla postati prva europska država koja će uvesti obvezu za influencere da na foto i video sadržaju jasno naznače je li sadržaj retuširan ili filtriran. Cilj objave koja glasi “Učinit ćemo obaveznim prikazivanje upotrebe filtra ili retuširanja na foto i video sadržaju tijekom plaćenog partnerstva”, je ograničiti negativne psihološke učinke na korisnike. Osim toga, influencerima bi moglo postati zabranjeno promovirati estetske kirurgije kao dio plaćenog partnerstva.

Kakva je budućnost influencanja?

Iako ova mjera još nije stupila na snagu, no razmatrat će se kao dio prijedloga zakona koji bi trebao regulirati ovu djelatnost. Poseban naglasak ove mjere stavljen je na plaćene oglase i partnerstva kako bi se osim spomenutih negativnih posljedica povećala i transparentnost te kako oglasi usmjereni na potrošače ne bi bili obmanjujući. Ovakva praksa je već započela u nekim komercijalnim segmentima u primjerice Francuskoj i Ujedinjenom kraljevstvu gdje sve fotografije koje su manipulirane na bilo koji način moraju imati jasni disclaimer ili se uopće ne smiju koristiti u beauty oglasima. Jesu li zabrane i kazne najbolji način da se regulira sadržaj na društvenim mrežama, ne možemo još biti sigurni. No, jedno je sigurno, svakako bismo trebali raditi na osvještavanju i izgradnji zdravijeg stava prema sadržaju kojem smo svakodnevno izloženi.

Foto: Instagram

NAJNOVIJE

IZ RUBRIKE